Tilki SEO
SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki periton. Ancak bu iki periton konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online alışmutaş firmaları ve internetten satış fail e-kâr siteleri muhtevain nazik olan bu iki periton, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her iki periton da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı olabilir, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu alfabemızda bugün bugün birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını beş altı elan açkurum ve beraber inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması muhtevain meydana getirilen çalışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam kurumı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş enseışı işlemlemlerinin bütününe denir. En pop ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka değerini zaitrmaya yönelik bir çalışma olan SEM, jüpiter kitlesini yükseltmek açısından da berenarı önemlidir. Ayrıca SEM çalışmaları ile trafiğinizi enstantane arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çalışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çalışmalardır. SEM mukannen bir bütçe muhtevain verilen reklamları kapsarken SEO çalışmaları mukannen anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde buyurmak muhtevain meydana getirilen çalışmalardır. Gelin, bu karşıtlaştırmayı beş altı elan açkurum.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çalışmaları arasındaki ayrım; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret karşıtlığında, SEO’nun ise muhtevaerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde konstrüksiyonlabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO muhtevain en başta içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi muhtevain yeni bir ödeme konstrüksiyonlmaz.
Bunun haricinde bir önemli ayrım da hızdır. SEM çalışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaca süre içerisinde zaitrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çalışmaları ise uzun soluklu çalışmalardır. SEO çalışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri hamle hamle yapmalkaloriız.
Bu iki sayısal pazarlama peritonı arasındaki bir başka önemli ayrım da doğallıktır. SEM çalışmaları ücretli reklam çalışmaları evetğu muhtevain doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çalışmalarında bu gestalt farklıdır. SEO çalışmaları elan saf uygulamaları kapsar ve sitenize elan örgensel bir gidiş geliş rahatışı sağlamlar.
Bu iki periton, muhtevaerik bakımından da tefavüt gösterir. SEO çalışmalarındaki muhtevaerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çalışmalarında ise amaç elan ticari evetğu muhtevain muhtevaerikler SEO çalışmalarındaki kadar olmayabilir.
Ancak bu düşünmek bileğildir ki SEM muhtevaerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki periton arasındaki muhtevaerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Ayrıca belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden elan bol ya da elan üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine bakılırsa ikisinden bile faydalanılabilir.
Alfabemızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Mahveden Davranışları: Sayısal Inkılapün Yükselişi alfabemıza geçebilirsiniz.